Menu

Hummel skifter ud i ledelsen

Tre topposter besættes med interne profiler. Hummels nye CEO er for alvor påbegyndt det strategiske arbejde for at skabe fremtidig vækst.

28. november 2017 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Hummel siger til sommer farvel til CFO Michael Storm. Den 57-årige økonomidirektør har gennem en længere periode gået med et ønske om at frigive mere tid til bestyrelsesarbejde og sin familie.

- Jeg har haft snart syv fantastiske år i Hummel, hvor virksomheden konstant er vækstet, og hvor vi sammen er lykkedes med at levere nogle flotte resultater. Det har været en spændende rejse, hvor jeg dog i en alder af 57 år synes tiden er kommet til at give stafetten videre til unge kræfter, som jeg selv har været med til at forme. Jeg glæder mig til efter min fratræden 1/7 2018 stadig, at være en del af virksomhedens fremtidige advisory board. Det er netop bestyrelsesarbejde, som jeg gerne vil bruge tiden på fremadrettet, siger Michael Storm om sin beslutning.

Han får rosende ord med på vejen af Hummels CEO Allan Vad Nielsen:

- En stor tak skal lyde til Michael for hans store bidrag til hummel gennem årene – herunder hans lederskab og loyalitet overfor virksomheden og ikke mindst den succesfulde udvikling, som han har en stor andel i.

Hummel har dog ikke skullet kigge langt for at finde afløserne. De er nemlig fundet internt, hvor Michael B. Nielsen bliver ny CFO, mens Christopher Dresler-Jarrov bliver ny COO. Begge skifter stilling per 1. juli. Michael B. Nielsen, som kom til Hummel i 2013 og hidtil har været Finance Manager, får det overordnede ansvar for økonomi, controlling og regnskab i sin nye stilling, mens Christopher Dresler-Jarrov overtager ansvaret for logistik, IT og BMO. Han kommer fra en stilling som Business Development Manager og har været i Hummel siden 2011.

Stolt af intern rekruttering
Dermed er Hummels nye CEO Allan Vad Nielsen påbegyndt processen med at skabe det strategiske arbejde, som skal definere fremtidens Hummel og virksomhedens vækst. Men det er ikke de eneste organisationsændringer i mode- og sportsvirksomheden. Også salgsorganisationen redefineres. Her forfremmes Mikkel Bastian fra Nordic Sales Manager til International Brand Sales Manager for Hummel sport.

- Det er med stolthed, at rekrutteringen af tre så tunge poster er sket internt – og takket være deres forretningsorienterede tilgang, store erfaring samt stærke personligheder, er der ingen tvivl om, at de vil vise sig som et stærkt aktiv for Hummel i arbejdet med at fremtidssikre virksomheden, brandet og skabe vækst globalt, siger Allan Vad Nielsen.

Derudover skriver Hummel i en pressemeddelelse, at de har hentet to tunge internationale profiler som Brand Sales Managers for henholdsvis Hummel style og Hummel kids. Begge starter 2. januar og Hummel forventer at kunne offentliggøre dem inden længe.

Organisationsændringerne er netop blevet præsenteret internt i Hummel, og i samme ombæring blev den nye interne struktur i virksomheden fremlagt. Den skal sikre en højere grad af effektivitet i Hummels arbejde, internt såvel som eksternt. Hummel har et erklæret mål om, at omsætningen skal runde 2 mia. kr. inden for en overskuelig årrække, efter at selskabet nåede den magiske milliard i 2016.
"