Menu

Kom til seminar og få en introduktion til det kinesiske digitale marked

Dansk Mode & Textil inviterer sammen med vores samarbejdspartner Greenway Logistics til et seminar om konkrete muligheder for online salg i Kina. Seminaret finder sted den 27. og 28. marts i København og Herning.

Foto: zhang kaiyv on Unsplash
Foto: zhang kaiyv on Unsplash

06. marts 2019 Af Michael Hillmose , mhi@dmogt.dk

Online giganter som Google, Facebook og Amazon er blokeret i Kina, og derfor vil seminaret belyse, hvilke kinesiske virksomheder, der styrer det digitale marked i Kina. Vi diskuterer, hvordan sociale medier og influencer marketing er anderledes i Kina, og hvorfor online platforme dominerer e-handel i landet. Endelig får du et indblik i, hvorfor kinesiske forbrugere og implementering af nye teknologier er den primære drivkraft i Kinas økonomi.

Dagens temaer:

Gateway O, Sælg på den sociale handelsplatform WeChat

Med meget store opstartsomkostningerne på Kinas førende e-handelsplatforme, har firmaet Gateway O fundet en løsning for at komme ind på det kinesiske marked på en mere overkommelig måde. Gateways O’s fuldservice sociale handelsløsning hjælper europæiske virksomheder med at promovere deres mærke og sælge deres produkter direkte til 1 milliard kinesiske kunder. Vi vil diskutere i detaljer, hvorfor denne løsning skaber det største investeringsafkast på det konkurrenceprægede kinesiske marked.

Detailhandelen i Kina, se på hvordan det kinesiske detailmarked blomstrer

Kinas førende detailhandlere og mærker sætter kunderne i centrum for deres aktiviteter, med fuld overvejelse af end-to-end kundeoplevelse. Det er alt fra bevidsthedsskabende aktivitet, til købsøjeblikket og til efterfølgende anbefaling. Find ud af, hvordan det digitale økosystem, der omfatter køb, betaling, levering og alle de andre kunders touchpoints, giver mulighed for at nå forbrugerne, når og hvor de er online. Vi vil diskutere, hvordan førende mærker erstatter gamle netværk med strømlinede elektroniske markedsføringsmodeller, der hjælper dem med at reducere omkostningerne, udnytte data, skabe synlighed og relationer.

Sådan når du til kinesiske turister

Den nylige boom i kinesisk turisme har skabt en storm på tværs af den globale rejsebranche. Hurtig urbanisering, højere disponible indkomster og færre restriktioner for rejser gør det muligt for flere og flere kinesiske turister at udforske deres eget land og ikke mindst udlandet. Udgifterne til internationale turisme er steget dramatisk i de sidste ti år, hvor Kinas turister overhalede USA's på forbruget. Vi vil diskutere hvordan man kan fange hjerter og sind hos kinesiske turister, samt hvordan man kan fortsætte med at sælge til dem, når de er tilbage i Kina.

 

Book individuelle møder:

Der vil være mulighed for at booke individuelle møder med virksomhederne før og efter seminarerne.

Det gøres henvendelse på mail: frank.buchmann@greenway-logistics.com

 

Tid og sted:

København den 27. marts kl. 13:00-15:25, Frederiksholms Kanal 30, A5, 1220 København K

Herning den 28. marts kl. 08:30-11:25, Birk Centerpark 38, 7400 Herning

Tilmelding skal ske til DM&T’s internationale chef Michael Hillmose på mail: mhi@dmogt.dk

 

Program for arrangementet
  • Registrering & Kaffe
  • Velkomst af DM&T
  • Introduktion til det kinesiske digitale marked
  • Gateway O, Sælg på social handelsplatformen WeChat
  • Pause
  • Deep dive 1: Logistikken – metoder & muligheder
  • Deep dive 2: China retail, diskutere hvordan China retail  (offline) marked blomster
  • Deep dive 3: Sådan når du kinesiske turister
  • Tak for I dag

 

Talere:
  • Gateway O : Taco Ubbink
  • Gateway O : Christiaan Eisberg,
  • Gateway O:  Bei Wang
  • Greenway Logistik : Frank Buchmann
"