Menu

LauRie lancerer nyt brand og skifter navn

Den bæredygtige modevirksomhed LauRie lancerer brandet ECHTE under den kommende modeuge. Med lanceringen af det nye brand skifter modervirksomheden samtidig navn og bliver til COZE AARHUS.

ECHTE er navnet på det nye bæredygtige modebrand fra COZE AARHUS, der også står brandet LauRie.
ECHTE er navnet på det nye bæredygtige modebrand fra COZE AARHUS, der også står brandet LauRie.

31. juli 2018 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

I foråret 2018 kunne LauRie byde velkommen til en ny adm. direktør, og som led i en ny strategi kan tøjvirksomheden nu også præsentere endnu et bæredygtigt brand:

”ECHTE er et autentisk brand, der er inspireret af ægte kvinder. Kvinder, der går efter bæredygtige essentials, som sidder lige i skabet. Det perfekte fit er altafgørende.” forklarer adm. direktør Cecilia Winther.

Men det er langtfra den eneste nyhed i modevirksomheden. Den skifter nemlig navn til COZE AARHUS, og bliver fremover paraply for de to brands LauRie og ECHTE.

”Vi har etableret COZE AARHUS, da vi har udvidet virksomheden med brandet ECHTE. Det er derfor på sin plads, at organisationsstrukturen afspejler, at vi som virksomhed nu omfatter to selvstændige bæredygtige brands henvendt til to forskellige målgrupper,” fortæller Cecilia Winther.

LauRie fortsætter dermed som selvstændigt brand med de samme dyder som hidtil: Fokus på pasformer og enkle designs, der passer ind i enhver kvindes garderobe.

Nyt brand med selvstændig profil

Omdrejningspunktet for ECHTE bliver at udvikle elegante og ukomplicerede styles som suits, skjorter, toppe og jeans, der kan supplere de mange trendbaserede brands. ECHTE er et slow fashion brand, og Cecilia Winther understreger at tøjet, udover at være STANDARD 100 by OEKO-TEX® certificeret, bliver produceret under ansvarlige forhold i Europa:

”Gennem de sidste 30 år har LauRie specialiseret sig i at producere kvalitetsprodukter med uovertruffen komfort i materialer, der er bæredygtigt og ansvarligt produceret. Den erfaring tager vi med over i brandet ECHTE, som går på gaden med en kollektion, der både indeholder økologiske metervarer og Svanemærket denim produkter.”

Udover det grundlæggende fokus på bæredygtighed og langtidsholdbart design har LauRie og ECHTE ikke meget til fælles. De to brands henvender sig til forskellige målgrupper, og ECHTE bliver en selvstændig tilføjelse med egne engros- og onlinekanaler.

ECHTEs SS19-kollektion kan opleves for første gang på CIFF under den kommende modeuge.

"