Menu

Markberg overtager produktion af Neyes in-house brand Aura

Taskevirksomheden Markberg et netop blevet kåret som Gazelle 2018 og kan samtidig løfte sløret for et nyt forretningsområde, der blandt andet skal varetage produktionen af Neyes in-house brand Aura.

Markberg udvider forretningen med en ny private label-afdeling, der blandt andet skal varetage produktionen af Neyes in-house brand Aura.
Markberg udvider forretningen med en ny private label-afdeling, der blandt andet skal varetage produktionen af Neyes in-house brand Aura.

18. oktober 2018 Af Olivia Lynglund , obl@dmogt.dk

Der sker ting og sager disse dage hos Markberg. Ud over at de netop er blevet kåret af Børsen som Gazelle 2018, kan taskevirksomheden samtidig afsløre, at de opretter et nyt forretningsområde, der skal varetage design og produktionen af Neye-kædens in-house brand Aura.

Siden  2009 har Markberg lavet private label-produktion for en række danske retailkæder og modebrands og har nu valgt at gøre oprette en selvstændig, permanent afdeling, da brandet ofte er blevet kontaktet af brands med forespørgelser:

”Vi ser det som en oplagt mulighed for vækst at udvide netop private label-området, da vi er rigtig gode til produktionsstyring og kvalitetssikring af skindvarer – og efterspørgslen er der,” siger direktør Rune Klemmensen og understreger, at de i samme omgang har valgt at ansætte Jeanette Øhrberg Poulsen, der har 12 års erfaring med private label-produktion fra virksomheder som Kabooki og Fibogroup.

Den nye private label-afdeling bliver et separat området, som ikke kommer til at influere virksomhedens egen drift af brandet.

Aura skal relanceres
Planen for Aura-kollektionen er, at den skal relanceres i oktober 2018 med en helt ny profil, der skal styrke salget i kædens 42 butikker samt på Neyes hjemmeside. Helt konkret betyder det, at Mette Astrup fra Markberg kommer til at stå for produktionen og bliver tilknyttet brandet som chefdesigner.

 “Vi var ikke i tvivl om, at Mette, i tæt samarbejde med os, var den rette til at løse denne opgave. Det skandinaviske look – den gode kvalitet med sans for tidens tendenser – kendetegner den nye kollektion og fremtidens Aura. Vi glæder os meget til at se de skønne tasker ude i gadebilledet,” udtaler adm. direktør i Neye, Camilla Raffnsøe, til Fashion Forum.

Ifølge Rune Klemmensen er Markberg begejstret for, at de er blevet tilbudt at være partner på Neyes interne brand:

”Vi opfatter det som et stort skulderklap og anerkendelse af de kompetencer, vi har inden for produktion af skindvarer, når landets største retailkæde på området overlader design- og produktionsstyringen til os. Det er absolut givende, at vi gennem samarbejdet også er med til at støtte op om Neye-kædens gode formål, når de hvert år donerer hele overskuddet til kræftforskning,” siger han.

"