Menu

Market of Brands kan være din nye indkøbsløsning

SPY er mest kendt for deres it-system af samme navn, men nu har firmaet tilføjet en B2B-indkøbsløsning til deres produkter, som tillader brugerne at købe ind når og hvor som helst.

Foto: SPY
Foto: SPY

23. juni 2020 Af Anders Kristiansen , ask@dmogt.dk

Coronakrisen har betydet, at ting, hvis format i årevis har været en selvfølge, er blevet ændret. 

Måske til noget, der er bedre, måske ikke, og måske skal ”det gamle” og ”det nye” fungere i samspil. Samtidig er der kommet en masse nye aktører på banen med bud på, hvordan modebranchen i højere grad kan digitaliseres. 

Blandt de nye tiltag finder vi virtuelle platforme, der sætter strøm til modemesser og gør indkøbernes job mere digitalt.

Bag et nyt initiativ står en kending af branchen. SPY er nok mest kendte for deres it-system af samme navn, der er skræddersyet til mode- og tekstilbranchens behov for lagerstyring, økonomi, indkøb og meget andet. 

Nu har det Ikast-baserede firma lanceret Market of Brands, der er deres bud på en B2B-indkøbsløsning i 2020. 

DM&T spurgte grundlægger af SPY, Jesper Bjerregaard, hvad Market of Brands kan bidrage til branchen med.      

Hvad er Market of Brands helt præcist?
- Market of brands er et online mødested for brands og butikker/indkøbere. Du kan finde inspiration, kontakte potentielle partnere og aflægge ordrer hos de brugere, der er interesseret i at handle med dig. 

Hvilke muligheder giver Market of Brands dig som brand eller butik, som du ikke tidligere har haft? Hvad gør det unikt?
- Du kan som brand nå en stor skare af mulige kunder over hele verden. Du kan som butik få inspiration og gå på opdagelse - uden at være på en messe. Du kan skabe kontakter og også købe ind direkte hos brands.

Hvordan er Market of Brands anderledes fra fx at tage på messe?
- Det er en online platform, som har åbent, når du har tid. Platformen er uafhængig af messedatoer og åbningstidspunkter. Du kan desuden som butik inddrage de brands, som ikke er med på messen.

Hvad koster det at benytte platformen?
- Det er gratis det første år. Derefter betaler man 0,75 % for de ordrer, man optager i systemet.

Hvordan foregår alt det praktiske med kvitteringer, ordrebekræftelser osv.?
- Det foregår helt automatisk via mail.

Hvordan taler Market of Brands sammen med de tilknyttede virksomheders økonomistyringssystemer og andre interne systemer?
- Der kan importeres data til Market of Brands, ligesom der kan udlæses data.

Er der anden relevant information, læserne bør have om Market of Brands?
-
Vi har oplevet stor interesse for tiltaget og er sikker på, at platformen kan være et supplement til den måde, branchen i dag arbejder på. 

Blandt de brands, der allerede har taget Market of Brands til sig er Britt Sisseck, Depeche, just junkies, H2O, Hvisk, Knowledge Cotton Apparel, Lollys Laundry, ARKK, Minus, Peppercorn, Nu Denmark, Wheat, Ivy, Pieszak, Soft rebels, Stella Nova og Brunns Bazaar

"