Menu

Masai skaber øget værdi med magasin

Første udgave af Masai Journal var så stor en succes, at brandet nu følger op med anden udgave. For Masai handler det om at skabe ekstra værdi for forbrugerne, som får inspiration til forårs- og sommerdagene.

26. marts 2019 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Masai vil gerne gøre noget særligt for deres slutkunder. Det gør de blandt andet med livsstilsmagasinet Masai Journal, hvor læserne kan få inspiration til garderoben, ferien, festen mm., som nu kommer i sin anden udgave.

”Vi er vilde med vores kunder, og vi er altid på jagt efter nye måder at tilbyde dem mere værdi på. Sådan opstod ideen til Masai Journal – et livsstilsmagasin, der er skræddersyet til fans af Masais univers. Og da første udgave var en kæmpesucces, var det selvfølgelig nærliggende at lave en toer,” siger Britt Bennett Hansen, marketingansvarlig hos Masai. Hun forklarer, at det handler om at gøre kunderne glade

Første eksemplar af Masai Journal blev lanceret i november i fjor og udkom i 23.000 eksemplarer. Denne gang øger Masai oplaget til 36.000 stk., så endnu flere af brandets kunder kan få en udgave med hjem. Kunderne kan få fingre i Masai Journal i brandets butikker og online, og også Masais 230.000 medlemmer af kundeklubben Friends of Masai modtager Masai Journal i elektronisk form.

Et fælles projekt for hele Masai-holdet

Masai Journal har denne gang fået titlen ’The Danish Issue’, og fordelt over 40 sider sætter redaktionen blandt andet fokus på Danmarks lækreste badehoteller, kulinariske danske forårs- og sommerklassikere og masser af sjove facts om sæsonen. Foruden de gode sommertips og opskrifter finder man også store interviews med Masais designere Lene Louderback og Henrik Bus. De løfter blandt andet sløret for deres bedste tips til feriekufferten og til, hvordan man får flere farver ind i garderobe.

Selvom der er lagt masser af redaktionelle kræfter i magasinet, er der naturligvis også levnet rigeligt med plads til modereportager og inspirationssider med fuldt fokus på Masais SS19-kollektioner.

”Journalen er blevet foldet ud i tæt samarbejde med hele Masai-teamet, og det er en stor del af årsagen til, at vi er så stolte over resultatet. Det er et fælles projekt for hele huset. Der er for eksempel blevet stemt internt om, hvilket af Masais unikke prints, der skulle pryde magasinets bagerste sider. Der er virkelig tale om en holdindsats,” siger Britt Bennett Hansen.

"