Menu

Mascot indtager en af motorsportens hellige katedraler

Danske Mascot Workwear har indgået en aftale med motorsportsbanen Monza Circuit. Det betyder, at Mascot de kommende tre år leverer arbejdstøjet til medarbejderne på Monza-banen.

Monza-banen ligger nord for Milano og har igennem en årrække været vært for Italiens Grand Prix i Formel 1. Foto: PR
Monza-banen ligger nord for Milano og har igennem en årrække været vært for Italiens Grand Prix i Formel 1. Foto: PR

19. marts 2019

Motorsport er blevet et større forretningsområde for Mascot, der ellers er kendt for at udvikle og selv producere arbejdstøj til alt fra håndværk, byggeri, produktion og industri. Nu har arbejdstøjsleverandøren fra Silkeborg manifesteret den position og underskrevet en aftale om at levere arbejdstøj til den ikoniske Monza-bane i Italien.

Mascot har i forvejen et samarbejde med Audi Sport i DTM og FIA Formula E samt et hovedsponsorat af Danish Thundersport Championship: MASCOT DTC.

Mascot har hovedsæde i Danmark, men egne salgs- og serviceorganisationer i hele Europa, inklusive Italien, hvor man nu styrker motorsportsområdet med en aftale med Monza Eni Circuit.

Hos organisationen bag den kendte bane, Autodromo Nazionale Monza har man bevidst søgt efter en arbejdstøjspartner med et stærkt engagement i og en grundig forståelse af motorsportsverdenen.

”Monza Circuit har altid haft et stærkt ry i motorsportsverdenen. Ikke blot som følge af Monzas næsten hundrede års historie, men også for engagementet fra de mennesker, der arbejder der,” siger Pietro Benvenuti, General Manager hos Monza, i en pressemeddelelse.  

 ”Personalet er den første kontakt til kunder og offentligheden. De skal derfor være i stand til effektivt at kommunikere værdier i vores traditionsrige virksomhed, så det passer til dette prestigefyldte billede”, siger Pietro Benvenuti og fortsætter:

Er blevet et referencepunkt i motorsporten

”Vi henvendte os til Mascot for at få opfyldt dette mål, og vi bad Mascot om at vælge en passende tøjlinje til vores medarbejdere, der altid er på farten. Mascot er blevet et referencepunkt i motorsportens verden, og Mascot søger ligesom os altid efter at stille den bedste kvalitetsstandard til rådighed. Med Mascot fandt vi straks en samarbejdspartner, der har et alsidigt kvalitetssortiment af teknisk beklædning, egnet til alle de erhverv, som Monza har, fra personale på banen til medarbejdere i kontorer.«

I Mascot glæder man sig over at have opbygget stærkt brand i motorsportsverdenen, og det faktum at man nu kan tiltrække en samarbejdspartner af Monzas karakter:

”Vi er beærede over at være udvalgt som officiel beklædningsleverandør til Monza Eni Circuit, der igennem næsten 100 år har lagt asfalt til legendariske løb med deltagelse af verdens dygtigste racerkørere og mest teknisk avancerede biler. Med Autodromo Nazionale Monza har vi fået en samarbejdspartner med stærke traditioner og en høj kvalitetsbevidsthed. Det er altid en stor fornøjelse at samarbejde med professionelle virksomheder, der ligesom os selv stiller høje kvalitetskrav til både beklædningen og til samarbejdsløsningerne. Vi glæder os meget til i de kommende sæsoner at leve op til de høje krav og til at bidrage til Monzas fornyede visuelle identitet ved hjælp af en stærk beklædningsprofil,” siger Michael Grosbøl, adm. direktør i Mascot. 

Hvert år har Monza Circuit mere end 1,8 millioner besøgende til events og motorsportsarrangementer, og de mange besøgende vil således frem over blive mødt af dansk-designet arbejdstøj på den historiske bane.

"