Næsten så godt som et showroom
- Vores ønske om at styrke kunderejser tager udgangspunkt i, at alle tankerne om hvorfor kollektionen er designet, som den er, går tabt, hvis kunderne bare går direkte på de enkelte bøjler. God kunderådgivning er også at sikre, at de informationer kommer videre uanset om det så er fits, materialer, særligt vigtige styles eller andre elementer, der er fokus på og det kan et virtuelt showroom hjælpe os med at give dem, lyder det fra Minimums CEO.
Med et begrænset kendskab til virtuelle showrooms kan det være svært at forstå, hvilke teknologiske løsninger der er inkorporeret i Minimums løsning. Steen Engelbrecht forklarer:
- Det er en fuldt integreret platform med en komplet kunderejse, hvor man får en brand-introduktion, møder vores designere, der forklarer, hvilke elementer der er i fokus i de enkelte leveringer, film med udvalgte styles, så kunderne kan se tøjet bedre, billedserier, forskellige print og andre elementer, der gør det nemmere for kunden at gennemføre det mest optimale indkøb. Fra denne sæson har vi udbygget det til også at være vores B2B-salgs platform, så når kunderne genbestiller, sker det i det kendte miljø.
Han erkender, at man bare kunne vise kollektionen frem via et webcam, men det yder ikke tøjet retfærdighed. Samtidig var det meget imod den måde, Minimum valgte at tackle corona-krisen på, hvor de hellere ville være offensive end defensive.
De ville have noget fornuftigt ud af krisen, som Steen Engelbrecht formulerer det.
- Jeg tror ikke på visioner a la ”vi vil være verdens bedste”, for det ville være mærkeligt, at et relativt lille tøjbrand fra havnen i Aarhus bliver det, men vi vil gerne flage en ambition om at være et referencepunkt for andre i branchen på udvalgte områder. Vi vil være så gode, at andre kigger mod os for fx digital inspiration.
Det synes de i al beskedenhed selv, at de i øjeblikket snuser til, og desuden lyver tallene ikke.
- Vi havde faktisk et rigtig godt indsalg med vores nye platform, hvilket viser os, at summen af de beslutninger vi har truffet, har været OK. Det giver også organisationen en velfortjent følelse af stolthed. Vi fik ekspederet de kunder, vi gerne ville, og kom ud på den anden side med vækst. Det resultat havde jeg gerne solgt den for, inden vi gik i gang med sidste sæson på de givne vilkår.
Generelt er Minimum kommet stærkt tilbage efter det, de selv kalder et ”utilfredsstillende” 2019, hvor en grundig omstilling blev gennemført. 2020 startede særdeles positivt.
- Men så ramte marts/april, hvor verden brød sammen. Vi oplevede den famøse uge 13 i index 1,2. Vi kunne vælge at kaste alt over bord, men vi vurderede, at vi ville komme meget længere med en offensiv tilgang. Vi skulle ikke ligne en høne, der var røget gennem en propel. Der var den offensive tilgang langt bedre, siger Steen Engelbrecht.