Menu

Minimum ansætter ny CCO med international profil

Minimum har hentet en ny CCO fra den internationale modevirksomhed PVH Corp, som blandt andet ejer Tommy Hilfiger og Calvin Klein.

Josef Lützen
Josef Lützen

16. januar 2018

Af Rikke Kynde, rk@dmogt.dk

Den 2. januar startede Josef Lützen som ny Chief Commercial Officer i det danske modebrand Minimum. Han overtager stillingen, efter Peder Tang gik fra CCO til CEO i efteråret 2017.

”Vi er glade for at kunne præsentere Josef som ny CCO. Han er den profil, vi har været på udkig efter. Vi ser frem til, at han bidrager til Minimum med sin rige erfaring indenfor den internationale modebranche, hvor han har vist stærke resultater igennem sin karriere,” siger Peder Tang i en pressemeddelelse.

Josef Lützen kommer fra en stilling som Director Retail Projects & Modern Operations i tøjvirksomheden PVH Corp i Amsterdam, som blandt andet ejer mærkerne Tommy Hilfiger og Calvin Klein.

Hans internationale karriere tæller også danske Samsøe & Samsøe, hollandske G-star og svenske Whyred. Nu skal han stå for den kreative retning og det kommercielle afsæt for Minimums kommende kollektioner.

”Jeg er utrolig glad for at få muligheden for at arbejde med Minimum. Virksomheden er i en spændende udvikling, og jeg glæder mig til de mange opgaver, der følger med det. Der er et stort potentiale hos Minimum, som jeg håber på at kunne være med til at indfri,” fortæller Josef Lützen. 

"