Menu

Ny strategi åbner hundredvis af døre for ungt taskebrand

HVISK ændrede sidste år strategi, og det betød, at man åbnede for eksterne forhandlere i stedet for udelukkende at satse på onlinesalg. På et år har antallet af forhandlere passeret 500.

Foto: HVISK
Foto: HVISK

23. august 2019 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Det er gået stærkt, siden taskebrandet HVISK for et år siden ændrede strategi. Brandet startede udelukkende med onlinesalg, men et strategiskifte betød, at HVISK åbnede salget til eksterne forhandlere. På den korte tid er brandet med de farverige tasker kommer på hylderne hos mere end 500 butikker, primært i Europa.

 

”Det er sket meget med HVISK brandet på blot 12 måneder. Vi er gået fra i stort set ingenting til en stærk tilstedeværelse i butikkernes og forbrugernes bevidsthed i en lang række europæiske lande,” siger Michael Aoun, administrerende direktør i HVISK.

 

Blandt forhandlerne finder man blandt andre stormagasinerne Galeries Lafayette, de Bijenkorf og Åhléns, men også danske retailere som Samsøe & Samsøe, Bahne, Message, Companys og Magasin.  

 

Generelt har brandet godt fat i de europæiske butikker, og distributionen varetages af både et internationalt salgsteam internt i virksomheden samt gennem otte salgsagenturer. For HVISK er det vigtigt, at der er et tæt samarbejde med sidstnævnte, så man sikrer en kontrolleret ekspansion på hovedmarkederne, som tæller Skandinavien, Tyskland, Holland, Belgien, Frankrig og Storbritannien.

 

”Vi er et brand, der måler og vejer alt, hvad vi gør for at sikre, at vi tager velovervejede beslutninger og for at hele tiden optimere på vores produkter og processer. Det har for eksempel været vigtigt for os at måle gennemsalget for at sikre, at HVISK-successen når helt ud til forbrugerne. Vi kan kun være tilfredse med, at vi oplever en stærkt stigende efterspørgsel hos vores forhandlere – vi har fået en drømmestart med så mange gode forhandlere og vi er nærmest kun lige begyndt,” forklarer Michael Aoun.

 

Udover tasker, er HVISK også kendt som leverandør af forskellige accessories. Brandet har siden starten i 2014 haft fokus på influencers og samarbejdet med disse, ligesom HVISK har opdyrket en stærk position på sociale medier, hvor man har mere end 50.000 følgere på Instagram og godt 70.000 på Facebook.

 

HVISK omsatte i 2018 for 7,5 mio. kr., men forventer at runde 20 mio. kr. i indeværende år.  

"