Menu

Nyt brand satser cirkulært

To erfarne brancheprofiler er gået sammen om at skabe brandet Walk on Moons. Et brand som er bygget op omkring cirkulær økonomi.

15. april 2019

De to erfarne branchefolk, Henrik Spandet og Majbrit Weidemann lancerer et nyt modebrand, Walk on Moons, baseret på cirkulær økonomi. Alle produkter er lavet af plastikflasker, genanvendt bomuld og affaldsbomuld og i stedet for at designe først og så vælge materialer og produktionsmetode, tager Walk on Moons udgangspunkt i tilgængelige genbrugte materialer og produktionsprocesser. Kollektionen er designet uden om kortvarige trends og på tværs af de sædvanlige sæsoner, oplyser de to bagmænd.

Majbrit Weidemann var medstifter af Style Counsel og har gennem sin karriere arbejdet indenfor branding og konceptudvikling hos blandt andre Dyhr Hagen. Hun er stifter og designer af børnetøjsmærket New Generals. Henrik Spandet har international salgs- og ledelseserfaring som direktør i blandt andet Birger Christensen, Stella Nova og Baum und Pferdgarten. Herudover er han ekstern lektor på CBS og management konsulent med virksomheden Spandet And Partners, der har hovedfokus på mode og livsstil.

Som en del af konceptet kan forbrugerne til enhver tid aflevere brugt Walk on Moons-tøj og få en voucher til køb af nyt.

Brandet lanceres med en Kickstarter-kampagne i dag. 

Majbrit Weidemann og Henrik Spandet står brag Walk on Moons.
Majbrit Weidemann og Henrik Spandet står brag Walk on Moons.
"