Menu

Résumé showdebuterer under modeugen

Copenhagen Fashion Weeks showkalender byder denne gang på flere nye navne. Blandt dem finder man Résumé, som nu har fået så solidt et fodfæste, at brandet nu er klar til at levere et show, som skal styrke dets position i endnu højere grad.

Det unge danske modebrand Résumé debuterer med et modeshow under Copenhagen Fashion Week i august 2018.
Det unge danske modebrand Résumé debuterer med et modeshow under Copenhagen Fashion Week i august 2018.

24. juli 2018 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Det har aldrig skortet på ambitioner hos det unge modebrand Résumé, som er grundlagt af søstrene Emma Lohmann og Anne Louise Faurholt. Siden grundlæggelsen i 2016 har et show under Copenhagen Fashion Week derfor også været på ønskelisten, men samtidig har det været vigtigt, at fundamentet var på plads, før den ambition skulle indfries.

Nu fortæller de to grundlæggere, at tiden er mode, da Résumé har etableret sig på den danske modescene såvel som i udlandet. Det betyder, at presse, indkøbere og influencers får lejlighed til at opleve næste etape i Résumés rejse under modeugen i august.

Brandet med de store ambitioner, har da heller ikke tænkt sig at spare på noget, når det handler om showet.,

”Det er første gang vi afholder et show og alle detaljer skal være på plads. Det er så kort taletid man har og derfor skal den bare udnyttes til det maksimale,” lyder det fra med-grundlægger og Head of Sales and Marketing, Emma Lohmann.

Hun beretter, at man kan forvente et show, der afspejler brandets DNA, og viser deres villighed til at træffe de modige valg. De inviterede kan forvente at blive taget med ind i et gennemført 90’er univers, og for at sikre et show, der efterlader et indtryk har teamet bag Résumé allieret sig med det garvede designbureau Femmes Regionales, som i tidens løb har iscenesat et utal af shows.

”Vi ved præcist, hvad det er vi er gode til og derfor ved vi også, hvor vi har brug for hjælp. Vi har derfor valgt de dygtigste folk i branchen, så showet bliver 100% gennemført,” siger Emma Lohmann om bevæggrunden for at alliere sig med Femmes Regionales og andre samarbejdspartnere.

Showet lader sig ikke begrænse til det fysiske rum, da Résumé livestreamer showet på brandets Instagram-profil. Résumé har siden grundlæggelsen prioritet det sociale medie meget højt i deres kommunikation og historiefortælling med fokus på at skabe en 360 graders oplevelse af brandet.

De interesserede kan følge med på Résumés Instagram-profil, når showet løber af stablen den 7. august kl. 13.

"