Menu

Samsøe & Samsøe i partnerskab for at støtte udsatte kvinder

Modevirksomheden er gået sammen med Roskilde Festival og sangerinden Jada om en t-shirt til fordel for Røde Kors og initiativet Making a Change, som støtter udsatte kvinder.

Sangerinden Jada (i midten) er til kampagnen bakket op af kollegaen Coco O. og skuespiller Alex Høgh Andersen. Foto: Hans Zeuthen.
Sangerinden Jada (i midten) er til kampagnen bakket op af kollegaen Coco O. og skuespiller Alex Høgh Andersen. Foto: Hans Zeuthen.

27. juni 2019

You are not alone. Sådan lyder budskabet på den t-shirt, sangerinden Jada har designet sammen med holdet fra Samsøe & Samsøe til fordel Røde Kors og initiativet Making a Change, som støtter udsatte kvinder, som enten er voldsramte, ensomme eller hjemløse. Roskilde Festival er også partner i projektet, og t-shirten bliver sat til salg i forbindelse med Nordens største festival, hvor Jada også optræder.

Sangerinden håber at t-shirten kan være med til at skabe bedre forhold for de udsatte kvinder:

”Jeg er opvokset i en familie nærmest udelukkende bestående af kvinder. Det var et miljø, hvor vi gjorde alt, vi kunne, for at bære og løfte hinanden op på skift. Jeg vil så gerne gøre, hvad jeg kan, for at give det til kvinder uden det samme netværk og uden de samme vilkår, som jeg voksede op i. Med denne kampagne håber jeg at kunne give kvinder i udsatte livspositioner en følelse af, at de er tænkt på, at de er elskede, og de ikke er alene,” siger Jada.

Netop fællesskabet er en styrke i denne kampagne, forklarer Morten Jørgensen, fundraising- og marketingchef i Røde Kors:

”Det her samarbejde beviser endnu engang, at uanset hvor forskellige verdner, vi opererer i, kan vi bruge hinanden til noget godt. Musik og mode glæder og inspirerer mennesker overalt i verden. Og nu kan noget af alt det dejlige, mange af os nyder, også hjælpe udsatte kvinder, der i dén grad har brug for omsorg og hjælp. Jeg synes, det er en fornøjelse at se, hvor stærke vi er, når vi slår kræfterne sammen. Her gør Jada, Samsøe & Samsøe og deres kunder, Røde Kors, Roskilde Festival og en masse festivalgæster en mærkbar forskel sammen. Det er ret sejt, synes jeg.”

"