Menu

Soft Gallery er klar med ny ejerstruktur

Efter 12 års parløb træder Barbara Hvidt ud af Soft Gallery for at forfølge andre kreative ambitioner. Den succesfulde børnetøjsvirksomhed fortsætter på samme vis med Tine Holt Møller ved roret.

Medstifter og designer i Soft Gallery Tine Holt Møller vil i fremtiden stå i spidsen for det danske børnetøjsbrand.
Medstifter og designer i Soft Gallery Tine Holt Møller vil i fremtiden stå i spidsen for det danske børnetøjsbrand.

29. januar 2019

Fremover bliver det udelukkende medstifter og designer Tine Holt Møller, der står i spidsen for den danske børnetøjsbrand Soft Gallery. Efter 12 års samarbejde er det blevet tid for Barbara Hvidt at træde ud af virksomheden og forfølge andre kreative ambitioner:

”Det har været en kæmpe fornøjelse at arbejde sammen med firmaets dygtige medarbejdere, trofaste kunder og samarbejdspartnere. Brandet har gennem alle årene været til stor daglig glæde og inspiration for mig, og det er med stolthed, at jeg forlader et så smukt og kreativt univers,” siger Barbara Hvidt.

Allerede i januar 2019 fratræder hun sin stilling, og hvad fremtiden bringer arbejdsmæssigt for Barbara Hvidt er endnu uvist:

”Det har altid været vigtigt for mig at lave noget, der kom fra hjertet – det er det stadigvæk. Jeg ser frem til at kaste mig over nye projekter og kreative udfordringer. Min fremtid kan tage mig i mange retninger,” forklarer hun.

Et uforandret Soft Gallery
Da den kreative duo Barbara Hvidt og Tine Holt Møller etablerede Soft Gallery var det med en ambition om at lave et internationalt brand, der skilte sig ud fra markedet.

”Vi ville samarbejde med kunstnere, skabe historier, der havde mening, samt bringe kunsten ned i børns øjenhøjde, og det er vi lykkedes med. Da vi fejrede 10 års jubilæum havde vi samarbejdet med 100 kunstnere verden over,” pointerer Barbara Hvidt.

Selvom hun ikke længere er en del af virksomheden, er det midlertidigt et uforandret Soft Gallery, der står klar til at møde indkøberne på CIFF Youth senere på ugen:

”Soft Gallery har en lang og stolt historie. Vi har med årene skabt en unik designprofil, og den nye ejerstruktur kommer ikke til at ændre på dette. Vi fortsætter i samme gode retning,” lyder det fra Tine Holt Møller.

Tine Holt Møller garanterer, at kunder, leverandører og samarbejdspartnere kan forvente præcis samme professionelle niveau i fremtiden, som Soft Gallery altid har været synonymt med.

”Vi ser frem til fortsat godt samarbejde med kunder, forhandlere, agenter og leverandører, og jeg glæder mig til at videreudvikle Soft Gallery, men kunder og leverandører kan forvente præcis den samme kvalitet og alt det gode, Soft Gallery er kendt og elsket for;” siger hun og understreger, at de hele tiden udvikler sig og lige nu ekspanderer kraftigt, i sær i udlandet.

”jeg glæder mig helt ubeskriveligt til at udvikle videre på et i forvejen stærkt brand.”

Soft Gallery har distribution i 11 lande og sælges på 23 markedet. Brandet blev etableret i 2007 og kåret som Gazelle af Børsen tre år i træk fra 2014 til 2016. Gennem årene har det danske børnetøjsbrand også vundet en række internationale designpriser bl.a. Junior Design Award.

"