Menu

SPARKZ jagter den amerikanske drøm

Med en underskrevet kontrakt og en ambition om fremtidig vækst er SPARKZ klar til at indtage det amerikanske marked.

24. januar 2018

 Af Rikke Kynde, rk@dmogt.dk


Det danske tøjbrand SPARKZ har netop tilføjet USA til deres sortiment af eksportmarkeder. Brandet har nemlig underskrevet en kontrakt med en amerikansk distributør, der skal sikre fremtidig vækst i USA.

”Vores forventninger til USA og det amerikanske marked er høje, men vi er naturligvis helt på det rene med, at vi ikke vælter hele markedet på to år. Nu starter vi ud med en distributør, der har eget showroom i New York, og som samarbejder med flere veletablerede showrooms i blandt andet Los Angeles og resten af USA,” fortæller Torben Olsen, direktør i SPARKZ, i en pressemeddelelse.

Senest har Dansk Mode & Textil rapporteret om SPARKZ’ comeback til det danske marked, hvor fokus også lå på Norge og Sverige. Med USA på plads, fortsætter brandet med at se på mulighederne for at udvide til flere udenlandske eksportmarkeder.

”Med en klar vækststrategi har vi de seneste seks måneder oplevet stor succes med mange udvidelser på nye markeder i både Europa og andre dele af verden. Der er masser af muligheder derude. For 10 år siden satte man ét marked i søen og opdyrkede det, for derefter at tage det næste. De tider er for længst ovre. Nu gælder det om at søsætte meget mere ad gangen, og så arbejder vi derfra,” fortæller Torben Olsen.

Læs ”SPARKZ satser på comeback i Danmark”

SPARKZ indtager det amerikanske marked i januar og februar på modemesserne Coterie i New York, Project Womens i Las Vegas og STYLEMAX i Chicago.

"