Menu

Sports Group Denmark fortsætter væksten og sætter rekord

2018 bød på betydelig fremgang og investeringer i yderligere vækst for Sports Group Denmark. Årets regnskab satte rekord for den ambitiøse sportstøjsvirksomhed, som forventer at fortsætte væksten.

Foto: Sports Group Denmark
Foto: Sports Group Denmark

28. marts 2019 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Den danske sportstøjsvirksomhed Sports Group Denmark A/S leverer et rekordregnskab for 2018, hvilket skyldes en betydelig fremgang i salget til både eksisterende og nye kunder, etablering på nye markeder samt ved tilføjelse af nye brands til porteføljen.

Sports Group Denmark oplyser ikke omsætningen, men har igen i år formået at skabe vækst med et driftsresultat før afskrivninger (EBIDTA) på 27 millioner kroner samt et samlet resultat før skat på 24 millioner kroner.

Det har ellers ikke skortet på investeringer i 2018, og resultatet er præget af betydelige og mangeartede investeringer, helt i overensstemmelse med virksomhedens strategi. Investeringerne er afgørende for at sikre en realisering af virksomhedens mål om fortsat vækst. Sports Group Denmark har blandt andet tilført ressourcer til at efterleve virksomhedens CSR-strategi samt i udbygningen af flere nye markeder, hvor blandt andet Sverige og Tyskland i de kommende år forventes at bidrage til selskabets vækst. Derudover har koncernen i 2018 bygget nyt domicil med moderne showroom- og kontorfaciliteter i Silkeborg, hvilket skaber et vigtigt fundament i den fortsatte ekspansion. I Helsinki er virksomheden flyttet i nye og større lokaler, og et stort, internationalt showroom er blevet etableret i København.

Ledelsen ser markant vækstpotentiale

Årets resultatet har indfriet ledelsens forventninger til regnskabsåret, og man forventer yderligere vækst i 2019 samt stor fremgang på alle eksisterende markeder. Både top- og bundlinje forventes forbedret i 2019, selvom man fortsætter investeringerne.

”Vi er naturligvis godt tilfredse med resultatet og der er ingen tvivl om, at vi, med vores investeringer i det forgangne år, kan se, at Sports Group Denmark A/S rummer et potentiale for fortsat vækst,” siger Bjarne Jeppesen, adm. direktør for Sports Group Denmark.

Efter regnskabsafslutningen har virksomheden desuden købt det danske varemærke FZ Forza og distributionsretten til det franske ketsjersportsbrand Babolat, i Danmark, hvilket man forventer vil bidrage positivt til brandporteføljen i 2019 og den fremtidige ekspansion i virksomheden, skriver selskabet i en pressemeddelelse.

"