Menu

Sports Group Denmark overtager distributionen af Kawasaki

Sports Group Denmark skal udvikle og distribuere Kawasaki Footwear på verdensplan. Sportstøjsvirksomheden står allerede klar med et nyt, stærkt koncept, der skal puste liv i den ikoniske kanvassko fra 70’erne.

Med lanceringen af den hvide badmintonsko med skindskude gjorde Kawasaki sit indtog i sportsverdenen i 1972.
Med lanceringen af den hvide badmintonsko med skindskude gjorde Kawasaki sit indtog i sportsverdenen i 1972.

03. maj 2018 Af Olivia Lynglund , obl@dmogt.dk

Den ikoniske Kanvassko fra Kawasaki med den velkendte skindsnude, der var den fortrukne sko for mange badmintonspillere op gennem 70’erne, får nu et nyt liv.

Sports Group Denmark overtager nemlig distributionen af Kawasaki Footwear på en global licensaftale, der allerede trådte i kraft den 1. maj.  Det betyder, at den danske sportstøjsvirksomhed fremover skal stå for alt fra design af nye modeller til markedsføring og salg over hele kloden.

”Markedet har i en lang periode haft fokus på athletic footwear, men vi ser tydelige tegn på, at der er en stigende interesse og efterspørgsel rettet mod canvas relaterede produkter igen. Derfor ser vi frem til at levere Kawasaki Footwear i et nyt, stærkt koncept,” siger Bjarne Jeppesen, CEO i Sports Group Denmark.

Klar til re-launch i foråret
Kawasaki Footwear kom på verdenskortet i 1972 med lanceringen af en hvid badmintonsko med skindsnude. Og selvom det hurtigt blev en populær sko i sportsverdenen, blev den overhalet af Nike, Asics og andre sportsbrands, der introducerede støddæmpende sålsystemer. 

Siden har Kawasaki Footwear med succes satset på markedet for mode- og fritidssko med vægt på canvas-modeller i mange farver og mønstre.

”I mange lande har Kawasaki canvas skoen nærmest en ikonisk status, som vi vil vække til live igen. Det er vores plan at lave en stærkt re-launch af skoen i foråret 2019 og på længere sigt udvide brandet med andre skotyper inden for lifestyle,” siger Bjarne Jeppesen.

Et internationalt løft
Licensaftalen er indgået med brand-owner Bo Stanley, der er sikker på, at Sports Group Denmark er de rette til at løfte Kawasaki Footwear og sikre brandet en positiv fremtid.

”Virksomheden har den helt rigtige profil med en aggressiv vækststrategi og et stærkt team med de rigtige kompetencer. Og så har deres motivation i hele processen været en vigtig faktor for aftalen”, fortæller Bo Stanley, som i en overgangsperiode vil virke i en rådgivende rolle.

Hos Sports Group Denmark ser Brand director Jan Guldbæk frem til, at Kawasaki Footwear vil give et stærkt, internationalt løft til virksomhedens skodivision.

”Det er et brand med et utroligt potentiale, ikke mindst i sydeuropæiske lande som Italien, Spanien, Portugal og Frankrig. Vi tror på, at timingen for en relancering er perfekt, og vi er klar til at kaste alle vores talenter ind i arbejdet med at genetablere Kawasaki Footwears ikoniske status og skabe fornyet vækst”, siger Jan Guldbæk.

"