Menu

Succesfuld strategi sikrer Ball Group 20 % vækst i 2018

Ball Groups omsætning er steget 20 % og EBITDA er tredoblet i 2018. Dermed fortsætter den positive udvikling, der kan tilskrives den omfattende transformation af virksomheden, man igangsatte for tre år siden.

Foto: Zizzi
Foto: Zizzi

14. marts 2019 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

2018 har været et godt år for Ball Group. Omsætningen steg 20 % til 590 mio. kr., EBITDA er tredoblet til 51,5 mio. kr. mens resultatet før skat udgør 30,6 mio. kr.

Det er hverken held eller tilfældigheder, der har bragt Ball Group hertil.

”I løbet af de sidste tre år har vi gennemført en gennemgribende transformation af virksomheden, og resultatet vidner om, at vi har haft den rigtige strategi og været dygtige til at eksekvere planen,” fortæller CEO for Ball Group, Kuno Kildetoft Mehlsen.

I 2016 foretog Ball Group et frasalg af alle brands på nær Zizzi, der henvender sig til plus size-kvinder, er modevirksomheden med hovedsæde i Billund gået fra primært at være et wholesale- og franchisekoncept til nu at eje alle butikker selv. Virksomheden ønskede at få fuldstændig kontrol over brandet samt distributions- og leverandørkæden for derved at komme tættere på forbrugeren. Derfor valgte man at påbegynde en omfattende transformationen af virksomhedens forretningsmodel.

”Et fantastisk fundament for fortsat vækst”

Det har vist sig som den helt rigtige strategi at satse på en selvejet butikskæde kombineret med et nyt omnichannel-koncept. Ball Group har oplevet høj vækst på tværs af kanalerne og særligt e-commerce oplever markante vækstrater.

”Vores udvikling igennem de sidste tre år har været fokuseret på at genoprette driften og skabe fremgang via en holdbar forretningsmodel. Det må siges at være lykkes for os, i og med at vi i dag oplever en høj og meget profitabel vækst i vores forretning,” siger Kuno Kildetoft Mehlsen.

Han glæder sig nu til at udnytte den position til at tage Ball Group til næste niveau.

”Transformationen er nu tilendebragt, og vi kommer styrket ud af processen med et fantastisk fundament for fortsat vækst. Vi har en meget stærk og dedikeret organisation, som har arbejdet hårdt for dette resultat og som er gearet til fremtiden. Den rejse glæder vi os til. Samtidig har vi en klar ide om, hvordan vi griber den fortsatte internationalisering an og har en klar forventning om, at fremgangen vil fortsætte ind i 2019 på både top og bund,” slutter Kuno Kildetoft Mehlsen.

"