Menu

Traditionelle retailere vil have del af leje-markedet

Markedet for leje af tøj udvikler sig markant for tiden. Nu kaster amerikanske Urban Outfitters sig ind i kampen og tilbyder en abonnementsløsning, hvor forbrugerne kan leje tøj på månedsbasis.

Nuuly er navnet på Urban Outfitters' bud på en abonnementsløsning, hvor man kan leje nyt tøj hver måned.
Nuuly er navnet på Urban Outfitters' bud på en abonnementsløsning, hvor man kan leje nyt tøj hver måned.

28. maj 2019 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

For USD 88 kan forbrugerne fremover få skiftet ud i garderoben hver måned. Den amerikanske retailer Urban Outfitters’ moderselskab URBN introducerer konceptet Nuuly, hvor man får en boks med seks stykker tøj hver måned, og dermed kaster de sig ind i kampen om at vinde andele i det hastigt voksende marked for leje af tøj. Særligt i USA har denne del af markedet en del bevågenhed, og etablerede aktører som Rent the Runway og Le Tote har fået selskab af American Eagle med deres Style Drop mens også danske aktører som By Malene Birger og Ganni afsøger den del af forretningen. Begge i øvrigt ved hjælp af Vigga og Peter Svenssons nye platform Continued.

Nuuly tilbyder kunderne mere end 1.000 styles at vælge imellem, og hver måned får man seks styles i æsken. De kan benyttes alle de gange man vil, og forelsker man sig i et produkt, kan man naturligvis købe det. Det bliver muligt at vælge mellem Urban Outfitters’ egne brands, vintageelementer, denimbrands som Levi’s og Wrangler, sportswear fra blandt andet Reebok og Fila samt brands som Anna Sui og Ronny Kobo.

”Nuuly indtager leje-landskabet med mange strategiske fordele,” siger David Hayne, Chief Digital Officer for URBN og President for Nuuly. Han fortsætter:

”Vi bidrager med vores karakteristiske brands og deres sortiment, millioner af eksisterende kunderelationer med omfattende præferencehistorik, langvarige brand-partnerskaber, et bredt distributionsnetværk såvel som dybdegående operationel knowhow og kapital til at investere, og tror derfor på, at Nuuly er unikt positioneret i forhold til at levere den dynamiske abonnementsbaserede leje-oplevelse, den moderne forbruger efterspørger.

Nuuly kommer til at føre et bredt udsnit af størrelser, og der bliver således også plus size-elementer at vælge mellem. 

Husk, at vi på dette års TOPMØDE sætter fokus på, hvordan vi kommer til at sælge tøj i fremtiden. Køb billet nu, og få viden til at overleve en verden i forandring. Læs mere her.

På dette års TOPMØDE sætter vi bl.a. fokus på, hvordan vi skal sælge tøj i fremtiden. 

"