Menu

Vækst i PBO Group

Modevirksomheden PBO Group øgede både top- og bundlinje i 2016/17. Selskabet forventer yderligere vækst.

Rue de Femme er et af de tre brands, som PBO Group står bag.
Rue de Femme er et af de tre brands, som PBO Group står bag.

18. januar 2018 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

2016/17 bød på en vækst i omsætningen på 12 % for modevirksomheden PBO Group, som har hovedsæde i Risskov. Også indtjeningen er øget i det forgangne år, hvor resultatet før skat lander på 8,4 mio., hvilket er 3,1 mio. kr. højere end året forinden. EBITDA er forøget til 11,6 mio. kr. mod 8,5 mio. kr.  det foregående regnskabsår. Ledelsen, med direktør Mogens Jørgensen i spidsen, betegner resultatet som tilfredsstillende.

Når ledelsen ser på fremtiden, giver den håb om yderligere vækst. Således forventer ledelsen fremgang i både omsætning og indtjening i 2017/18.

Egenkapitalen udgør ved årets udgang 16,9 mio. kr.  PBO Group står bag de tre brands Philosophy Blues Original, Heartmade og Rue de Femme. 

"