Menu

Webinar: Lær om forbrugernes holdning til bæredygtighed

Mange forbrugere revurderer deres købsvaner, når bæredygtighed fylder mere i bevidstheden. Det viser en ny undersøgelse fra OEKO-TEX. Deltag i et online kursus og bliv klogere på testresultaterne i fællesskab med en ekspert i forbrugeradfærd.

Deltag i webinaret og bliv klogere på forbrugeren holdning til bæredygtig
Deltag i webinaret og bliv klogere på forbrugeren holdning til bæredygtig

26. oktober 2018 Af Olivia Lynglund , obl@dmogt.dk

Less Becomes More. Sådan lyder sloganet for et kommende webinar den 13. november, der stiller skarpt på forbrugernes krav om bæredygtig produktion og hensigtsmæssig forbrug af tekstiler.

OEKO-TEX-gruppen har nemlig undersøgt forbrugernes holdninger til bæredygtighed inden for mode-og tekstilbranchen. Ifølge deres resultater ender de fleste forbrugere, der bliver gjort opmærksomme på tekstilindustriens miljømæssige og menneskelige konsekvenser, med at revurdere deres købsvaner.

Bekymringer om tøjproduktionen og dens indflydelse på mennesker og miljøet spiller altså en væsentlig rolle i forbrugernes optik. Deltag i dette online kursus og undersøg testresultaterne nærmere i fællesskab med ekspert i forbrugeradfærd Ellen Karp og bliv klogere på forbrugernes ændrede holdninger til, hvad de vil kaste penge efter.

Deltagerne i webinaret vil lære om:

  • Hvad sandsynligheden er for, at folk køber mindre, men bedre og mere holdbart tøj.
  • Hvilke demografiske og geografiske mål, der sandsynligvis vil stå i spidsen for denne transformation.
  • Hvordan folk tænker og forbruger. Måden vi fx forbruger fødevarer på har forandret sig eksponentielt de sidste 15 år: Kan det samme ske for tekstilindustrien? Hvad ville det betyde for handlen?
  • Hvordan man forbereder sig på at være relevant for det stigende antal af forbrugere, hvor bæredygtighed fylder mere i bevidstheden.

Tilmeld dig her

"