Menu
FAQ

Hvem er DM&T?

Medlemmerne spørger - DM&T svarer

01. marts 2022

Dansk Mode & Textil, eller DM&T i daglig tale, har været branchens naturlige omdrejningspunkt siden 1895, og er i dag en moderne branche- og arbejdsgiverorganisation med indsigt i medlemmernes hverdag og de udfordringer, branchen står over for.

Men hvad kan du og din virksomhed helt konkret bruge os til? Det kan du finde svar på her. 

Om DM&T

  • Hvad får man ud af et medlemskab?

    Et medlemskab hos DM&T er din genvej til professionel, branchespecifik vejledning og sparring. Vores rådgivere beskæftiger sig dagligt med branchens mange virksomheder, hvorfor deres ekspertise er koncentreret om netop branchens behov.

    Hvad du helt præcist får ud af dit medlemskab, afhænger af hvor meget og hvordan, du bruger os. Det gode er, at du kan bruge os alt det, du vil, og jo bedre vi kender dig, jo bedre kan vi hjælpe din virksomhed.

    Udover vejledning og sparring kan du kaste dig over et væld af toolboxes, webinarer, seminarer og nyheder, der giver dig den indsigt i branchen, der skal til for at være på forkant. Du får også adgang til en masse tjenester og rabataftaler via vores mange partnere.

  • Hvorfor skal man være medlem hos DM&T?

    DM&T repræsenterer 90-95 % af den samlede livsstilsbranche. Vi er den eneste brancheorganisation, som kan levere så branchespecifik rådgivning, da vi kun beskæftiger os med livsstilsbranchen.

    Bliv medlem, og bliv en del af fællesskabet.

  • Hvad koster et medlemskab?

    Et ”Basis-medlemskab” koster 13.000 kroner årligt (ex. moms).

    Et ”Service-medlemskab” koster 23.500 kroner årligt (ex. moms) + 0,20 procent af arbejderlønsum + 0,20 procent af funktionærlønsum + 0,025 procent af omsætning.

    Et ”Fuldt medlemskab” koster 23.500 kroner årligt (ex. moms) + 0,17 procent af arbejderlønsum + 0,24 procent af funktionærlønsum + 0,025 procent af omsætning.

  • Hvem er medlem?
    Du kan se den fulde liste over medlemmer af DM&T her.
  • Hvilke kontrakter har jeg adgang til?

    Som medlem af DM&T har du gratis adgang til vores juridiske medlemsportal, hvor vi har samlet mere end 70 forskellige kontraktskabeloner, lige fra ansættelseskontrakter, fortrolighedsaftaler, influenceraftaler, salgs – og leveringsbetingelser, agentkontrakter og meget andet.

    De mest hyppigt benyttede kontrakter er automatiserede, så du nemt kan lave fx en agentkontrakt ved blot at udfylde nogle spørgsmål, hvorefter dine svar automatisk flettes ind i kontrakten – nemt og hurtigt.

  • Hvilken rådgivning får jeg adgang til?

    Vi rådgiver om HR-jura, handelsjura, overenskomster, trends, told, miljø og kemi, CSR og bæredygtighed, internationalisering, digitalisering/IT. Har vi ikke svaret, så er vi også din ”one stop shop”og vi kan med sikkerhed henvise dig til den rette.

  • Trendstudie – hvad er det?
    Som medlem af DM&T får du også adgang til vores trendstudier i henholdsvis Herning og København. Hvert år indkøber vi trendmateriale hos vores internationale samarbejdspartnere for et millionbeløb, som derefter er til fri afbenyttelse for vores medlemmer. På den måde har du altid ubegrænset adgang til de nyeste trendmaterialer. 
  • Vi hjælper virksomhederne på det niveau, de er på - i gang og videre

    Bæredygtighed er et emne, der optager branchen, og noget branchen arbejder hårdt på at forbedre. Derfor rådgiver vi også meget på området, holder webinarer og seminarer om emnet og sørger for at informere vores medlemmer om nye tiltag på bæredygtighedsfronten, hvad end det er lovgivning, krav eller tendenser.

    DM&T er en af de få brancheorganisationer, der har rådgivere med bæredygtighed som deres ansvarsområde, og DM&T er desuden med til at sætte dagsorden for bæredygtighed gennem vores politiske deltagelse i diverse arbejdsgrupper og task forces.

  • Medier og politisk arbejde

    DM&T driver branchemediet Indsigt, som du kan abonnere på kvit og frit. Her giver vi dig indsigt i tidens mest interessante emner og oplysninger om forretningsaspekter, der skaber værdi for dig.

    Vi arbejder også på den politiske scene, hvor vi har en tæt dialog med fremtrædende politikere om vilkårene for branchen og dennes spillerum. Vi sidder desuden med i flere forskellige udvalg nedsat af regeringen, hvorfor vores mulighed for at påvirke udviklingens retning er betragtelig.

    DM&T varetager også medlemmernes interesser overfor messer, modeuger, uddannelsesinstitutioner mv. Vi sidder med i flere bestyrelser og advisory boards.

  • Kan man købe sig adgang til enkelte sessioner med en rådgiver eller til en enkelt ydelse?
    Det kan man desværre ikke, vores ydelser er forbeholdt medlemmer. Der kan være enkelte arrangementer eller lignende, hvor vi inviterer ikke-medlemmer med, men vi yder kun rådgivning til vores medlemsvirksomheder. 
  • Hvilke tiltag udvikler DM&T til medlemmerne?

    DM&T er en dynamisk organisation, der værdsætter input. Er du medlem, skal du aldrig tøve med at kontakte os med en forespørgsel. Ved stor efterspørgsel på rådgivning inden for et specifikt emne, udarbejdelse af nye værktøjer eller lignende vil DM&T naturligvis bestræbe sig på at levere det, medlemmerne efterspørger. Vi er til for branchen. Ikke omvendt.

    Det seneste skud på stammen af værktøjer, DM&T’s medlemmer har adgang til, er vores nye juridiske medlemsportal ”DM&T Contracts & Compliance”, der giver dig mulighed for at generere kontrakter til brug i virksomheden på nem og overskuelig vis. Vi ved, at flere har efterspurgt dette, og derfor har vi arbejdet målrettet på at levere en løsning. På den måde har du som medlem nu gratis adgang til branchespecifikke dokumenter og kontrakter, som generes automatisk ved spørgsmål/svar-funktion, og der kommer løbende flere til.

  • Hvilke medarbejdere må bruge DM&T's ydelser?
    Det korte svar er alle. Det er hele virksomhedens medlemskab, så alle medarbejdere er i sin gode ret til at benytte vores tjenester, og vi sidder altid klar til at hjælpe. Vi hjælper både HR, sælgere, marketing, designere og CSR-medarbejdere.
"