Menu
Senior Advisor & Co-Founder, SB+CO

Nigel Salter

Nigel Salter er en af de absolut førende specialister, når det kommer til bæredygtighedsstrategi- og kommunikation. Han har gennem mere end 25 år rådgivet nogle af verdens allerstørste brands, og har hjulpet bl.a. H&M med at få styr på strategien.

01. september 2022

Nigel har mere end 25 års erfaring på området og har rådgivet mange globale selskaber og brands om bæredygtighedsstrategi og -kommunikation.

Han grundlagde Salterbaxter i 1998 sammen med Penny Baxter, og selskabet voksede og blev et af verdens førende interantionale

Salterbaxter blev af Financial Times  i 2017 kåret som et af UK’s top-10 konsulenthuse inden for bæredygtighed. Salterbaxter blev solgt til Publicis Group i 2014, og Nigel forlod selskabet i 2018.

Nigel er i dag direktør i et nyt konsulenthus, SB+CO, og bestyrelsesmedlem i en række selskaber i Europa og UK.

Gennem to årtier har han arbejdet med nogle af de mest udfordrende og højprofilerede bæredygtighedsstrategiprogrammer for virksomheder verden over, herunder Adidas, Chanel, Coca Cola, H&M, Lindex, l’Oréal Group, Mærsk Group, P&G og PVH.

Nigel står i spidsen for eller faciliterer advisory boards og paneler inden for bæredygtighed for Coca Cola European Partners (The Sustainable Packaging Advisory Panel), CHANEL, L’Oréal Group og P&G.

Nigel er medforfatter til ‘Squaring the Sustainability Circle: Strategy Essentials for Business Leaders’, som er skrevet med Annette Stube, John Kornerup Bang og Lene Bjørn Serpa, der udgjorde ledelsen i Mærsks bæredygtighedsteam.

Bogen identificerer måderne, hvorpå bæredygtighedsdagsordenen har udviklet sig i løbet af de seneste år, og hvordan det nu er essentielt for virksomhedsledere at skabe værdi for både virksomheden og samfundet.

"